понеділок, 25 січня 2016 р.

Патріотичне виховання підлітків

Патріотизм - це відчуття гордості своєю вітчизною, його історією, звершеннями. Це прагнення зробити свою країну красивіше, багатше, міцніше, щасливіше – в цьому національна гордість і гідність народу, згуртованого патріотичними відчуттями як суспільним цементом. Патріотизм як піднесене відчуття, незамінна цінність і джерело, найважливіший мотив соціальної значущої діяльності, найповніше виявляється в особі, соціальній групі, що досягла вищого рівня духовно-етичного і культурного розвитку. Дійсний, духовний в своїй основі патріотизм припускає безкорисливе, беззавітне аж до самопожертвування служіння Вітчизні.

Здійснення патріотичного виховання ґрунтується на сукупності принципів, які відображають загальні закономірності і принципи виховного процесу і специфіку патріотичного виховання підлітків:
Ø    обумовленість патріотичного виховання розвитком суспільства і подіями, що відбуваються в нім;
Ø    обумовленість змісту, форм і методів, засобів і прийомів патріотичного виховання віковими і індивідуальними особливостями учнів;

Ø    діалектична єдність і органічний зв'язок між учбовим матеріалом і змістом позакласних і позашкільних заходів;
Ø    інтеграція патріотичного виховання з іншими напрямами виховної роботи;    
Ø    опора на нові концепції організації і здійснення учбово-виховного процесу і на нове розуміння основних педагогічних понять;
Ø    опора на позитивне в осіб вихованця і створення сприятливої психологічної атмосфери в процесі педагогічної взаємодії;
Ø    координація взаємодії школи, сім'ї і громадськості в системі патріотичного виховання.
Вікові психологічні особливості дітей сприяють формуванню патріотичних відчуттів а саме:
§     здатність і потреба в сенсорних нових враженнях, їх відтворенні, збереженні;
§     інтелектуальна ініціативність, допитливість, подражательность;
§     емоційно-виразна активність, вразливість, яскрава емоційна пам'ять, довірливість;
§     здібність до включення всіх цих форм психічної активності в реальну соціальну діяльність, поведінку, спілкування в ім'я їх ефективної побудови, регулювання і соціальної оцінки.
Патріотичне виховання повинне гармонійно поєднуватися із залученням учнів до кращих досягнень світової цивілізації. Дана система повинна сприяти виробленню наступного мислення, прихильності своїй національній спадщині і усвідомленню його ролі і місця в світовому духовному розвитку, також пошані і відвертості до всіх інших систем і традицій. Тільки глибока і усвідомлена любов до своєї спадщини спонукає людину з повагою відноситися до відчуттів інших, бути нечутливим до трагедій вітчизни і народу.

Немає коментарів:

Дописати коментар